Indsamle viden fra salgsarbejdet til gruppering af kunder i forhold til lønsomhed
Udvikle og vedligeholde sortimentssammensætning/ produktportefølje
Inddrage viden om logistik som en del af salgsplanlægningen
Udføre opgaver ud fra virksomhedens servicekoncepter
Foretage salg via elektroniske medier, fx med anvendelse af e-handelskoncept
Rådgive og give support i forbindelse salg af produkter og løsninger
Udføre kundeservice og rådgivning via elektroniske medier
Gennemføre eftersalgsservice
Vedligeholde salgssystemer
Opdatere kundedatabaser
Opdatere priser og informationer om produkter i fælles it-system
Arbejde med systematisk videnopsamling om kunder, fx ved med anvendelse af CRM
Betjene interne kunder
Sikre flow af informationer i relation til egen funktion og relevante interessenter
Opdatere produktkatalog og priser på nettet
Behandle reklamationer
Kalkulere priser i forhold til løsninger, der indbefatter flere produkter, produktgrupper eller services
Foretage udregninger knyttet til dimensioneringer af leverancer
Udarbejde og opstille periodiske og økonomiske nøgletal, rapporter og statistikker, herunder salgsstatistik mv.